Historie kolečkových bruslí je možná starší, než si myslíte, a obsahuje opravdu enormní množství nejrůznějších (někdy i bizarních) pokusů o ideální kolečkové brusle. Počátek 20. století v Evropě se nesl mj. ve znamení tříkolečkových bruslí, na kterých se jezdilo přibližně od roku 1910 až do 60. let zejména ve Francii a Velké Británii, později i v Německu (a díky tomu i v Protektorátu). Tři kolečka nebyla uspořádána jako u dnešních inline bruslí v jedné řadě, ale systémem 2+1, přičemž dvě (někdy větší) kolečka byla umístěna vpředu. Byla opatřena pneumatikami z plné gumy, což byl zásadní rozdíl oproti tomu, na čem se jezdilo ve stejné době za mořem (ale o tom někdy příště).
Tyto brusle vyráběla celá řada značek, mj. Fulgur, Hiker, Speedy, Midonn, Jack a další. Přesto je poměrně obtížné pátrat po jejich historii a informací je poskrovnu. Jedním z mála vodítek je fotografie “Remorkér na Champ de Mars”, kterou pořídil fotograf Robert Doisneau v okupované Paříži v roce 1943. Děvče na fotografii má francouzské brusle Fulgur, které se ve Francii vyráběly už před válkou (na snímku bruslí vlevo). Němci později vyráběli jejich poněkud zjednodušenou kopii ve městě Freiberg, nedaleko českých hranic a na těchto bruslích se jezdilo také u nás. Exemplář na fotografii z naší sbírky pochází z Prahy (na snímku uprostřed). Třetí model jsou brusle značky Speedy, rovněž původem z Francie. Jejich posuvný systém už je téměř moderní a připomíná "klasické" čtyřkolečkové quady. Tyto brusle jsou na snímku nejmladší, přibližně z 50. nebo 60. let 20. století.