Servis inline bruslí - tel. 605 297 913

  • Servis inline bruslí, čistění, výměna koleček, ložisek, brzdových špalků, přezek apod.
  • Speciální úpravy bruslí (např. výměny rámů pro přechod na větší kolečka).
  • Prodej inline příslušenství - kolečka, ložiska atd.
  • Výkup starých nebo poškozených inline bruslí

Inline servis Brno - tel. 605 297 913

Podešvova 14, 612 00 Brno
Po-Pá: 8.00-19.00 po tel. domluvě.
servis@brno-inline.cz

Půjčovna inline bruslí - tel. 605 297 913

  • Dámské i pánské brusle všech velikostí
  • Závodní brusle
  • V omezené míře i dětské brusle
  • Twinboardy
  • Vozík na dítě Croozer

Inline půjčovna -  tel. 605 297 913

Podešvova 14, Brno-Královo Pole
Otevřeno denně 8-18 (po tel. domluvě)

Javascript is required to view this map.

Bauer XE-3, aneb jak na oldschool spacery

Občas se v našem inline servisu setkáváme i se skutečnými retro záležitostmi. Moc krásné byly například tyto brusle Bauer XE-3. Znalci samozřejmě vědí, ale my je na tomto místě lehce připomeneme.

Již na první pohled je jasné, že se jedná o přesnou kopii klasických ledních hokejových bruslí z 80. let. Bota je identická, pouze v horní části hokejisté mají šněrování (přezky jsou u hokejových bruslí zakázány). Skeletová konstrukce s kloubem, zatím žádné ventilační otvory, zvýšená pata, nůž přinýtován tradičním způsobem.

Samotný rám je vlastně téměř nůž, očividně vychází z legendárních nožů TUUK, jen místo ocelového břitu má spodní hranu rozšířenou pro kolečka. Tehdy se jezdilo na 4x70 mm, první kolečka neměla ani hub (výplet), byla celogumová.

Za zmínku stojí jejich demontáž: Šrouby jsou z obou stran stejné a šroubují se do spacerů, které jsou opatřeny z obou stran závitem. Při utahování je to snadné, utažením jednoho šroubu se druhý dotáhne, ale zato povolování vypadá neřešitelně - po vyšroubování jednoho ze šroubů není možné spacer držet, takže druhý šroub se volně protáčí. Tuto záludnost výrobci brzy odhalili a většina spacerů proto má v prostoru mezi závity šestihran pro imbus (ty nejstarší ho nemají :-).

Tento způsob montáže koleček se používal počátkem 90. let a dnes na něj narazíte velmi zřídka.

(Pohled dovnitř spaceru)